نقشه سیم بندی آنالوگ پی ال سی سری ۳۰۰ siemens

آموزشگاه فنی و حرفه ای ویراد برق ساختمان آموزش تایمر و کانتر-w پی ال سی PLC تعمیرات درایو و پی ال سی آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزش تعمیرات موبایل آموزش تعمیرات برد تعمیر برد تعمیر برد لوازم خانگی تعمیر مکانیکی لوازم خانگی آموزش تعمیرات لوازم خانگی آموزش تعمیرات موبایل آموزش تعمیرات برد آموزش تعمیر اینورتر و پی ال سی آموزش پی ال سی زیمنس آموزش پی ال سی دلتا آموزش پی ال سی فتک آموزش پی ال سی ابزار دقیق آموزش ابزار دقیق آموزش PLC آموزش نرم افزار TIA PORTAL آموزش نرم افزار WINCC FLEXIBLE آموزش نرم افزار سیماتیک منیجر آموزش برق ساختمان آموزش تابلو برق آموزش برق صنعتی آموزش هوشمند سازی پی ال سی آموزش پی ال سی پی ال سی دلتا زیمنس فتک plc

در تصویر بالا نحوه اتصال یک ورودی آنالوگ برای مثال یک سنسور فشار به یک پی ال سی ۳۰۰ زیمنس سری کامپکت مشاهده میکنید. کارت اول این پی ال سی دارای ۵ عدد چنل ورودی آنالوگ میباشد. ابتدا تغذیه خود پی ال سی از طریق منبع تغذیه تامین شده است.Power supply که در تصویر میبینید ۵A بوده و فاز و نول را در ورودی خود دریافت کرده و در خروجی ۲۴v و 0v را تحویل داده است . بدین صورت cpu این پی ال سی تغذیه شده است.

میخواهیم نحوه اتصال یک سنسور ولتاژی به این پی ال سی را بررسی کنیم.

وروردی های آنالوگ این پی ال سی میتوانند سنسور های ولتاژی جریانی و مقاومتی را ساپورت کنند. طبق نقشه کانال اول تا چهارم مختص سنسور های ولتاژی و جریانی هستند. اما کانال آخر در واقع کانال پنجم شماتیک متفاوتی نسبت به سایر کانال ها دارد و مربوط به سنسور های مقاومتی مانند RTD میباشد.

 حال به بررسی سیم بندی ورودی آنالوگ ولتاژی در کانال اول می پردازیم. با توجه به نقشه برای اتصال سنسور در ابتدا باید خود سنسور توسط یک تغذیه ۲۴V DC فعال شود. این تغذیه از power supply تامین میشود. خروجی این سنسور پایه مثبت محسوب میشود که   به ترمینال شماره ۲ متصل میشود و منفی منبع تغذیه را به پایه مشترک یعنی ترمینال ۴ متصل میکنیم. نکته حائز اهمیت این است که پس از انجام این کار باید توسط یک سیم ترمینال منفی را با ترمینال مانا (Mana) یعنی ترمینال شماره ۲۰ جامپ کنیم تا صفر مطلق را داشته باشیم اگر سنسور پایه منفی هم داشت به پایه مشترک یعنی ترمینال ۴ متصل میشد. سیم بندی بقیه کانال ها نیز دقیقا به همین شکل می باشد حال برای اتصال سنسور جریانی هم همین منوال را پیش می بریم مثبت سنسور جریانی را به  ترمینال شماره ۳ و منفی را به ترمینال ۴ متصل کرده و از ترمینال ۴ به ترمینال ۲۰ یعنی مانا جامپ می کنیم.

بدین ترتیب میتوانیم ورودی آنالوگ ولتاژی و جریانی را به ورودی پی ال سی کامپکت متصل کنیم. سیم بندی کارت های ورودی آنالوگ را هم در ادامه با هم بررسی میکنیم.

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)

4 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

12 − 4 =