اگه درباره دوره ها سوال داری یا میخوای بصورت رایگان مشاوره بشی ، فرم زیر رو تکمیل کن !

مزایای شرکت در دوره های آموزشی ویراد

bg 3 آموزشگاه فنی و حرفه ای ویراد

تصاویر کاراموزان ویراد

معرفی واحد برق

در دنیاى امروز بدون برق نمى توان زندگى کرد و با قطع جریان برق، زندگى روزمره همه ما دچار اختلال اساسى مى شود.

زیرا تقریبا تمام وسایل مهم با برق کار مى کنند و هیچ ساختمان یا مجتمعى (اعم از تجارى، ادارى یا مسکونى) را پیدا نمى کنید که به این شبکه متصل نباشد.

اتصال یک مجتمع به شبکه سراسرى برق یعنى آن مجتمع به موارد مختلفى نیاز دارد.

مواردى مثل :

سیم کشى سیستم روشنایى 

سیستم درب بازکن (آیفون)

سیستم حفاظت اماکن (دزدگیر)

و …

پس اگر یک فرد بتواند تسلط مناسبى به موارد فوق داشته باشد، به راحتى مى تواند جذب این زمینه از بازار کار بشود.

نکته مثبت براى یک تکنسین برق ساختمان این است که آن شخص هم مى تواند به صورت اختصاصى کار کرده و هم مى تواند جذب شرکت هایى بشود که در بخش برق ساختمان به صورت گسترده ترى فعالیت مى کنند.

در واقع برق ساختمان یکى از اولین و راحت ترین زمینه ها براى کار در صنعت برق مى باشد.

از این رو آموزشگاه ویراد با راه اندازى واحد برق، اقدام به آموزش دوره هاى عملى و کاربردى برق ساختمان کرده و سعى دارد تا کارآموزان این دوره ها با کسب دانش و مهارت لازم در زمینه برق ساختمان مشغول به فعالیت شوند.

آموزش برق ساختمان :

در دوره آموزش برق ساختمان ابتدا کار آموزان ما با اصول ایمنی در برق ، تعاریف اولیه برق و مفاهیم کلی و همچنین استاندارد های سازمان فنی حرفه ای در برق ساختمان و  برق کشی ساختمان آشنا خواهد شد و نقشه کشی و نقشه خوانی و تمام علائم اختصاری تجهیزات برق ساختمان را فرا خواهند گرفت تا هنگام کار به صورت کاملا اصولی و استاندارد نقشه کشی و طراحی خود را انجام دهند .

پس از اتمام بحث تئوری و اصول ایمنی و آشنایی کامل با تجهیزاتی چون مولتی متر ، کلید مینیاتوری و کلید محفظ جان و … و نحوه استفاده از آن ها نوبت به بخش عملی کار رسیده است .

در این بخش کار آموزان ابتدا با انواع کلید های مورد استفاده در برق ساختمان مانند کلید های تک پل و دو پل ، کلید های صلیبی و کلید تبدیل ، انواع کلید های تاچ هوشمند ، فتوسل و سنسور چشمی حرکت ، کلید های کولر مکانیکی و هوشمند و … آشنا شده ، تمام آن ها را به صورت عملی سیم کشی کرده و به تمام آن ها به صورت کامل مسلط  خواهند شد .

در مرحله بعدی به بررسی انواع آیفون های صوتی و تصویری پرداخته ، نحوه سیم کشی اصولی و اتصال آیفون ها را یاد گرفته و به صورت عملی چندین آیفون صوتی  و آیفون تصویری را سیم کشی کرده و تسلط کاملی بر نحوه سیم بندی آیفون ها خواهند یافت .

مبحث بعدی آموزش متعلق به بحث خطوط تلفن و راه اندازی سانترال کم ظرفیت است ، در این بخش کارآموزان با انواع سانترال آشنا شده ، انواع تلفن های مورد استفاده همراه با سانترال ها را شناخته ، فواید استفاده سانترال ها را یاد گرفته و نحوه ایجاد شبکه داخلی و ارتباط بین خطوط داخلی و برنامه ریزی تلفن سانترال  برای پاسخ دهی را با استفاده از تابلو سانترال موجود در آموزشگاه انجام خواهند داد .

قرار دادن آنتن مرکزی یکی از مباحث مهم در هر ساختمان می باشد زیرا امروزه به دلیل افزایش تعداد واحدها در هر ساختمان قرار دادن یک آنتن مجزا برای هر واحد چندان مقرون به صرفه نیست و نمای ساختمان را نیز به هم میریزد تمام ساختمان ها و به ویژه مجتمع های مسکونی به دنبال یک آنتن مرکزی برای تمام ساختمان می باشد.

 کارآموزان با یادگیری نحوه قرار دادن آنتن مرکزی ، محاسبه میزان افت سیگنال و استفاده از آمپلی فایر ها جهت تقویت سیگنال و محاسبه میزان بهره افزایش سگنال جهت تقویت ، و ایزولاسیون هر برخش با سایر بخش ها مهارت بسیار زیادی در این بحث کسب خواهند کرد.

اکنون نوبت بخش ایمنی ساختمان رسیده است :

 در این بخش کارآموزان با سه مبحث دوربین های مدار بسته ، سیستم اعلام حریق  و دزدگیر اماکن آشنا می شوند و تک تک به یادگیری هرکدام و نحوه اتصالات ، سیم کشی و برنامه‌ریزی هر یک می پردازند.

ابتدا با انواع دوربین های مداربسته و تحت شبکه آی پی آشنا شده ، سیم کشی و برق دهی آنها را یاد گرفته و سپس همه آنها را به دستگاه DVR موجود در آموزشگاه متصل کرده و در مانیتور به بررسی تنظیمات و انواع حالت های ضبط تصویر در زمان های خاص ، ضبط تصویر در صورت مشاهده حرکت و همچنین برقراری ارتباط توسط تلفن همراه با دستگاه DVR از طریق شبکه اینترنت و مشاهده تصاویر دوربین ها خواهند پرداخت و به صورت عملی همه آنها را انجام خواهند داد .

سپس در بخش دزدگیر اماکن به یادگیری بحث راه اندازی سیستم دزدگیر و ارتباط انواع چشمی های حرکتی و حرارتی به سیستم مرکزی ، قرار دادن سیم کارت و ارسال پیامک و تماس با شماره مخصوص که توسط کاربر مشخص میشود می پردازند و با ست کردن ریموت روی دستگاه و اتصال  سنسور های بی سیم آموزش خود را کامل می کنند 

  و در نهایت در بخش اعلام حریق متعارف به Zone بندی بخش های ساختمان ، ایجاد شبکه سنسورهای اعلام حریق و اعلام دود و استاندارد محل قرار گیری آن ها در ساختمان ،  اتصال آژیر و اتصال سایر سنسور ها و اعلام گر های خطر به صورت عملی پرداخته و فرا خواهد گرفت.

هوشمند سازی ساختمان :

 نکته حائز اهمیت و ویژه در آموزش برق ساختمان آموزشگاه ویراد آموزش رایگان هوشمند سازی ساختمان با انواع تجهیزات های هوشمندسازی تحت شبکه مودباس ، اینترنت و RF است.

در این آموزش برق ساختمان و هوشمندسازی ساختمان کار آموزان با انواع کلید های لمسی تاچ پنل ها سیم کشی آنها و اپلیکیشن های مربوطه جهت برقراری ارتباط با این تجهیزات هوشمند و هوشمند سازی ساختمان به صورت عملی کار کرده و بر روی تابلو های موجود سیم بندی آنها را انجام داده و برنامه ریزی میکنند .
 

 مهارت های کسب شده :

 
کارآموزان پس از پایان دوره توانایی هایی نظیر سیم کشی و اتصال تمام کلید ها پریز های معمولی و هوشمند سازی کلید ها و تجهیزات ، بحص روشنایی ساختمان و همچنین ایمنی ساختمان همچون نصب دوربین های مداربسته ، اعلام حریق و دزدگیر اماکن را کاملاً یاد گرفته و می توانند با گرفتن پروژه های مختلف در ساختمان ها کسب و کار خوبی را برای خود راه اندازی کند .
از توانایی های دیگری که کارآموزان در این بحث کسب می کنند توانایی نقشه کشی برای ساختمان های کوچک و بزرگ و حتی مجتمع های مسکونی بزرگ می باشد
 

بازار کار :

 
با توجه به حجم مطالب تحت آموزش در دوره برق ساختمان و هوشمند سازی ساختمان و همچنین نیاز روزافزون جامعه جهت ایجاد ایمنی و امنیت  می توان نتیجه گرفت که در صورت یادگیری بسیار خوب و کامل تمام مباحث تدریس شده ، کارآموزان یک بازار کار و آینده شغلی روشنی در پیش روی خود خواهند داشت و می توانند با کسب تجربه در کار و تبلیغات مناسب به درآمد بالایی دست یابد.
۵/۵ - (۵۰ امتیاز)

2 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

2 × پنج =